#1 2011-03-20 15:24:53

basiek

http://i40.tinypic.com/2m3gpzm.png

Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 195
Punktów :   
ADMIN: WITAMY

Jak uciec przed PK

Ten poradnik jest dla tych, którzy w obronie przed pk nie walczą, tylko chcą bezpiecznie uciec. Nie zapewnie was, że uciekniecie 20 levelem przed 100, ale w częsci może Wam pomóc.

UWAGA!!! Ten poradnik jest wciąż edytowany, to znaczy, że z każdym dniem czytania poradnika możesz zobaczyć nowo dodane rzeczy.

Spis tresci:
1. PK, czyli co to w ogóle jest.
2. Częste miejsca występowania pk'erów.
3. Taktyka leczenia.
4. Pozostałe taktyki.
5. Stary sposób maskowania się.
6. Najbliższe miejsca ukrycia się.
7. Uzbrojenie

1. PK/RS, czyli co to w ogóle jest.
PK (player killer) - gracz, który ma na celu wyłudzenie pieniędzy lub itemów od słabszego gracza albo też robi to dla zabawy/z nudów. Jesli ktos go nie posłucha, on próbuje go zabić.

Oto jak wygląda pk:
http://img147.imageshack.us/img147/7356/67723912rh6.jpg

RS (red skull) - gracz, który posiada czerwoną czaszkę przez okres 1 miesiąca w konsekwencji za zabicie: 3 graczy w ciągu jednego dnia, 5 w ciągu tygodnia lub 10 w ciągu miesiąca. Takiego gracza można atakować bez włączania czaszki. Zaletą zabijania RS'ów jest to, że gdy zabijesz ów gracza, wylatuje (looci) z niego całe EQ (ekwipunek) i wszystko co posiada.

Oto jak wygląda RS:
http://img141.imageshack.us/img141/1110/75541531gj0.jpg

2. Częste miejsca występowania pk'erów.
a) Gobliny w okolicach Femour Hills
http://img8.imageshack.us/img8/1221/femourhillskt5.jpg
b) Zamek na wschód od Ab'dendriel (Elvenbane)
jak dojsc:
http://img101.imageshack.us/img101/6805 … ogakf7.jpg
-1
http://img26.imageshack.us/img26/8343/elvenbaneso3.jpg
-2
http://img27.imageshack.us/img27/7415/elvenbane3jj1.jpg
-3
http://img101.imageshack.us/img101/5044 … ne4kg8.jpg
c) Ghostland
http://img101.imageshack.us/img101/7549 … andoh7.jpg
d) Podziemia Ab'dendriel (dokładniej Trolle);
e) Respy amazonek na północ od Carlin
http://img10.imageshack.us/img10/6060/amazonpd0.jpg
f) Podziemia lodowych wysp dla FACC - Folda, Senja, Vega
g) PoH
Droga z bram venore:
http://img205.imageshack.us/img205/6778/pohvy2.jpg

oczywiscie przy każdym miescie pkerzy stoją pod depo.

3. Taktyka leczenia.
***UWAGA***
Ten rozdział jest wg mojej oceny, więc proszę o nie krytykowanie go.

3.1 Sorcerer & Druid
U maga i druida najważniejsza jest Mana, więc powinnismy zostawić ją na koniec i zacząć leczenie od run leczących typu UH, IH oraz Health Potion'ów.
Tutaj przedstawiam mały wykres:
IH,UH --> Health Potiony --> Utamo Vita --> Mana Potiony (używać je tak, żeby nie skończyła się mana).
Nie zapominajmy o tym, żeby być zawsze najedzonym na full i mieć trochę jedzenia w plecaku.

3.2 Paladyn
Paladyn nie dysponuje dobrym leczeniem przez zaklęcia spontaniczne i runy, więc powinniśmy je dynamicznie użyć na początku, a potem różnego rodzaju Health Potiony (najlepiej nie przy red HP tylko wczesniej np.yellow).
Kolejny wykres:
Czary spontaniczne --> Runy leczące --> Health Potiony

3.3 Rycerz
W tym przypadku do obrony knight może użyć (Great) Health Potiony, a czary spontaniczne uzywać jako mały dodatek, gdyż praktycznie nie odczuje się nim różnicy.

4. Pozostałe taktyki.

4.1. Uciekając przed PK każda sekunda jest ważna, dlatego powinnismy się poruszać po powierzchniach, które nas w pewny sposób przyspieszają. Można je podzielić na przyspieszające, normalnie i spowalniające.

Oto przykłady powierzchni, po których poruszamy sie szybciej:
http://img184.imageshack.us/img184/8121 … ed4az0.jpg
Przyspieszającymi powierzchniami są różnego rodzaju kafelki, płytki, deski, czyli powierzchnia tzw. miejska.

Zwykłe powierzchnie:
http://img185.imageshack.us/img185/895/ … al4hv5.jpg
Jest to np. trawa, wydeptana droga itp.

Spowalniające:
http://img383.imageshack.us/img383/3/sl … ow3wk4.jpg
Spowalniająca powierzchnia to taka, po której w prawdziwym życiu poruszalibysmy się wolniej, czyli droga błotna, piasek, siano itp.

4.2. Ucieczka przed pk możemy porównać do expienia na potworach, które zadają dużo obrażeń z bliska i próbujemy tego unikać, np. dwarfy guardy, na które jest taktyka chodzenia po szybszych powierzchniach.

Oto screenshot:
http://img242.imageshack.us/img242/8968 … nieuf4.jpg

***UWAGA***
Pamiętajmy, że lepiej pójsć 2 kratki w np. prawo i w dół niż 1 na ukos (na południowy-zachód), bo na ukos chodzimy wolniej, tzn. zatrzymuje nas.

4.3
W ucieczce przed PK musimy być zdecydowani i przydałoby się, żebysmy znali teren, po jakim się poruszamy, żeby wiedzieć którędy najszybciej można było uciec. Pamietajmy też, żeby nie wkręcić się w wąskie korytarze, które mogą nas zablokować i dać więcej czasu przeciwnikowi na zabicie nas. Przeciwnik może cały czas rzucać przed nas Magic Walle lub zsummonować potwora, który nas zablokuje (najczęsciej jest to Orc Berserker lub Monk). Jesli PK'erów jest więcej mogą sie umówić i otoczyć ofiarę z 2 stron, co byoby gorsze od samych Magic Walli czy summonów.

5. Stary sposób maskowania się

Ciekawym sposobem ukrycia się przed pk jest wejscie na jakis dach wtedy, gdy wróg nas nie widzi i mając przy sobie Chameleon Rune możemy zmienić się szybko w jakis smieć. Jesli przeciwnik nie ma żadnych botów typu X-ray to nie zauważy nas, bo jestesmy na wyższym poziomie i pobiegnie dalej. Jedyną wadą tego jest to, że wróg może znaleźć nas na exivie dowie się, gdzie jestesmy.

6. Najbliższe miejsca ukrycia się.

Tutaj opiszę gdzie są najbliższe miejsca na ucieczke. (ciągle będę dodawać nowe, więc nie piszcie, że mało)
a) Femour Hills
Tutaj jest bardzo fajna sytuacja, bo w okolicach mamy Latający dywan, gdzie jest PZ (protection zone - miejsce, gdzie nie można się bić)
Droga ze schodów najbliżej Ab'dendriel:
http://img3.imageshack.us/img3/7639/femour1zf2.jpg
Dalej już nie będę dawać fotek, bo się nie opłaca.
b) Amazonki na północ od Carlin.
Tutaj też jest fajnie, gdyż kilka kroków na południe pójdziemy i jest bardzo fajnie miejsce przy NPC Humphrey sprzedajacym blessings (mała górka) gdzie jest pz.
Droga:
http://img16.imageshack.us/img16/6392/pzamazonrs7.jpg
c) PoH
Na PoH'u najblizszym PZ jest swiatynia, która znajduje sie niestety przy respie Demon Skeletonów i innych potworów, które mogą nas blokować (Ghoule i Skeletony). Moze także być zlurowany GS.
Droga do swiątyni z expa na cyklopach:
http://img205.imageshack.us/img205/3442/pzpohcl6.jpg

7. Uzbrojenie

Idąc gdziekolwiek powinnismy zawsze cos ze sobą brać w razie obrony.
Wymienię najważniejsze rzeczy, które przydałoby się zabrać ze sobą na expa:
1) Potiony
W zależnosci od levela powinnismy zabierać ze sobą jak najwięcej potów. Polecam do 30 levela ok. 2 plecaki potionów (to jest minimum i lepiej jest brać ze sobą więcej). Rodzaje nie te same, bo przeciez np. rycerzem mana potionów nie potrzebujemy.
Dla sorcerera i druida 2bp (2 backpacki) mana potionów
Dla paladyna 1bp healthpotion i 1bp manapotion
Dla knighta 2 bp healthpotion
2) Destroy fieldy
Na każde wyjscie według mnie wymagane są przynajmniej 3 pełne runy (żeby miały po 3 ładunki) destroy field. Te runy niszczą z ucelowanej kratki jeden rodzaj fielda (fire, poison, energy). Runa jest bardzo przydatna, gdy droga jest zablokowana przez kogos w wąskim korytarzu i nie można go przepchnąć.
3) Time ringi
Niekoniecznie są potrzebne, ale na OP (open battle - walka na powierzchni) mogą się przydać, gdy chcemy uciec przeciwnikowi o kilka leveli szybszemu. Wtedy po włożeniu tego oto ringa, gdy on nie ma czarów haste, ani niczego przyspieszającego mamy większą szanse na przeżycie.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pl.pun.pl www.narutorpggame.pun.pl www.opowiadaniasf.pun.pl www.zagubionawyspa.pun.pl www.the-sims-forum-fotostory.pun.pl